Praxis Bulletin — Jrg. 22 (juni 2005) Nr. 10

3 Het klankgroepje
TAAL, LEZEN & ZORGVERBREDING (groep 1-3)
Sanne van Kempen
Over signalering en begeleiding van auditief zwakke kinderen. Compleet met checklist en actieve, concrete oefensuggesties.

8 De pop als communicatiemiddel
SOCIAAL-EMOTIONELE ONTWIKKELING & COMMUNICATIE (groep 1-2)
Helen Meurs
De vele functies en mogelijkheden van de pop worden ingezet om op een dynamische, interactieve manier te communiceren met jonge kinderen. Een enthousiasmerend praktijkverslag!

12 De kunst van de geschiedenis (3)
GESCHIEDENIS 7 TIJDSORIèNTATIE (team)
Pieter Mols
Serie over explorerend geschiedenisonderwijs. Aflevering 3: praktische uitwerking van de eerder voorgestelde werkwijze, toegepast op het veelzijdige onderwerp ‘Lichamelijkheid’. Het stappenplan nogmaals in de praktijk!

17 Register Praxisbulletin 2004-2005
Totaaloverzicht van de 22ste jaargang (team).

21 De bibliotheek in de klas
LEESBEVORDERING, TAALONTWIKKELING & WERELDORIèNTATIE (groep 1-4)
Irma Land
Project om de bibliotheek onder de aandacht te brengen van jonge kinderen (Žn hun ouders). Over het lenen en kiezen van boeken.

26 Dozenhoos!
BEELDENDE VORMING (groep 6-8)
Bert Munsterman
Serie creatieve werklessen, waarin wordt getekend en geschilderd op driedimensionale voorwerpen. Compleet met bouwplaten op de site!

30 Drama als doel (3)
DRAMATISCHE VORMING & VIERING (groep 4-6)
Marte Sloot-Jongbloed
Serie artikelen over dramatische vorming. Aflevering: ‘Het wordt niks zonder u!’ Handleiding voor het maken van een toneelstuk bij het afscheid van een juf of meester.

35 Praxis Service
Oproep & tip.

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 8)
Hans de Brouwer
Het is voorbij…