Praxis Bulletin — Jrg. 22 (februari 2005) Nr. 6

3 Begeleidingstechnieken bij ontwikkelingsmaterialen
DIDACTIEK (groep 1-2)
Luc Koning
Aan de hand van zes handelingsvragen kunt u zelf de mogelijkheden ontdekken om creatief met ontwikkelingsmaterialen om te gaan. Over het werken in de zone van naastgelegen ontwikkeling.

8 Werken in hoeken in midden- en bovenbouw (2)
WERELDORIENTATIE & SOCIAAL-EMOTIONELE ONTWIKKELING (groep 4-8)
Maril Heijen
Thematisch hoekenproject rond voeten en schoenen – gebaseerd op de visie van Rebeca Wild – waarin kinderen door het vormgeven van eigen processen en door dialoog met elkaar zichzelf beter leren kennen.

14 KinderPOP: persoonlijk ontwikkelingsplan voor kinderen
SCHOOLCONCEPT & KLASSENMANAGEMENT (team)
Tjeerd Mijnster
Twee sleutelvragen zijn uitgangspunt voor een aanpak, die kinderen stimuleert na te denken over de eigen ontwikkeling Žn daar initiatieven in te nemen. Kinderen als regisseur van hun eigen leren.

19 Drama als doel (2)
DRAMATISCHE VORMING & VIERING (groep 6-8)
Marte Sloot-Jongbloed
Serie artikelen over dramatische vorming. Aflevering: Een koppig liefdespaar. Handleiding voor het maken van een toneelstuk ter gelegenheid van Valentijnsdag.

24 Prins zoekt prinses
WERELDORIENTATIE & PROJECT (groep 4-6)
Bert Munsterman
Sprookjesproject met techniekmogelijkheden. Over het ontwerpen, maken, presenteren en tentoonstellen van kasteelsprookjes.

28 Dieren van de boerderij
AANVULLING PRETPAKKET (TAAL) (groep 5-7
Floor Koedam

30 Op Klein Duimpje kun je rekenen!
REKENEN & WISKUNDE (groep 1-2)
Anita Maas
Onderzoek hoe reken-wiskundeactiviteiten een grotere rol kunnen spelen binnen het werken met basisontwikkeling. Kleuterproject.

35 Praxis Service

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 6-8)
Ruud van Leerzem
Op Valentijnsdag…