Praxis Bulletin — Jrg. 21 (november 2003) Nr. 3

3 Vlot adaptief maken (2)
ADAPTIEF ONDERWIJS (team)
Luc Koning
In deze tweede aflevering is een praktijkvoorbeeld uitgewerkt voor het werken met ontwikkelingsmaterialen in groep 1 en 2.

8 Sinternet
LITERAIRE & MUZIKALE VORMING (groep 4-6)
Hans de Brouwer
Voorleesverhaal (of vertelverhaal) – met bijbehorend lied – voor de sinterklaasperiode.

14 Praxisatelier
BEELDENDE VORMING (groep 5-8)
RenŽ van Blerk
Oude foto’s vertellen een verhaal. Fotografieproject met achtergrondinformatie, suggesties voor creatieve werklessen en kopieerblad.

19 ‘Juf, ik heb een probleem!’
ZORGVERBREDING (groep 1-4)
Ineke Wijngaards
Over de evaluatiekring als start van een vervolgaanbod.

22 Creatief in de prehistorie (2)
EXPRESSIE & GESCHIEDENIS (groep 5-7)
Ben Golob
Tweede aflevering van een creatieve cyclus, waarin kinderen de (on)mogelijkheden ontdekken van het werken met primitieve materialen.

27 ‘Pak de pieten’-spel
VIERING & MONDELINGE TAALVAARDIGHEID (groep 2-4)
Floor Koedam
Een leerspel voor de sinterklaastijd. Met instructie, speelbord en speelkaartjes.

30 Het plannen van een pleinles
VERKEERSEDUCATIE (team)
Ria de Gooijer
Dit artikel beschrijft heel gedetailleerd hoe u een verkeersles op het schoolplein inhoudelijk perfect kunt organiseren.

35 Praxis Service
Floor Koedam
Oproep & tip.

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 4-6)
Hans de Brouwer
De sint in beeld