PO Management — Jrg. 5 (april 2018) nr. 10

06 Stichting Quadraten is de verzuiling voorbij

10 Het belang van de Centrale Eindtoets

15 Herman Bijsterbosch over sturen op onderwijskwaliteit

19 Ursie Lambrechts: Scherp zijn en blijven

20 Besturen bereiden zich samen voor op de AVG

22 Esther van Wageningen: ‘Het moet gaan om dat wat je wilt leren en dat wat je wilt weten om jezelf verder te ontwikkelen’

27 Erno Mijland: Buiten de lijntjes

28 Ton Leeggangers: ‘Een goed pedagogisch klimaat is onze maatschappelijke plicht’

31 Servaas Klute: ‘Coachend leiderschap is een reis’

34 Samenwerken? Natuurlijk, maar HOE?

37 Gerard van den Hoven: ‘Schaf de teamvergadering af’

41 Leraarvaardigheden voor kindgericht onderwijs

47 Schoolleiders aan het woord: Zijn onze leerkrachten niet innovatief genoeg?

50 Onderwijsadviesbureau O21: ‘We slaan de brug tussen onderwijs en ICT vanuit de schoolpraktijk’

53 Klaas Bellinga: Ongevraagde cursussen?

54 Uitvindfabrieken staan klaar voor een samenwerking

58 Door formatieve assessment komen leerlingen beter tot hun recht – en leerkrachten ook

61 Herman Langhorst: ‘In God we trust, all others bring data’

62 Dik Maandag: ‘Schoolleiders en leerkrachten maken het verschil’

65 Slim! De 4 sleutels voor een effectieve les

66 PO Boeken