PO Management — Jrg. 3 (november 2016) nr. 7

06 Professor John Hattie: ‘Een goede leraar evalueert zichzelf continu’

09 De (on)zin van het groepsplan

13 Column Ursie Lambrechts
Sterkere positie schoolleider

14 Waar een Skill is, is een weg

17 Erben Wennemars: Beter leren rekenen door te bewegen! Kan dat?

21 ‘Juist platte organisaties hebben krachtige leiders nodig’

24 Bestuur én inspectie sturen samen op kwaliteit

31 Utrechtse promovendi ontwikkelen succesvolle lesmethode voor schrijfvaardigheid

34 ‘Growth mindset gaat over geloof in jezelf en in je potentie

37 Column Erno Mijland
Geen schouderklopje, maar een subtiel tikje

38 Schoolleiders aan het woord

42 Leskracht: projectmatig werken rondom onderzoeksvragen van leerlingen

44 Jos Oude Kempers enthousiast over e-learningcursussen

49 Column Herman Langhorst
Het kind centraal, of toch niet?

50 Hoe je leerlingen actief betrekt bij de les

55 Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT) 2017

58 Formatieve assessment: hoe je leerlingen echt verder helpt in hun leerproces

61 Van jaarklassensysteem naar kindgericht onderwijs

67 De Gids: alles wat je wilde weten over hoogbegaafdheid

72 Klaar voor de toekomst

76 Waar moet een goede schoolbibliotheek aan voldoen?

78 Gerard van den Hoven over de opkomst en ondergang van het APS

81 OnderwijsTopTalentPrijs 2016

83 Lesson Study: de effectieve vorm van teamleren

87 Column Klaas Bellinga
Bent u er klaar voor om samen te leren?

89 Boekrecensie: Op SAMI-expeditie in Onderwijsland

90 PO Boeken