PO Management — Jrg. 1 (november 2014) Nr. 3

6 Ruud van Nistelrooy helpt kinderen hun talenten te ontdekken én te ontplooien

10 Natasja Smit maakt van Yurls een digitale leeromgeving

14 Dilemma’s bij professionalisering

18 Werken aan leiderschap

20 Het schoolplan moet gedragen worden door de hele school

23 Column Ursie Lambrechts: ‘Leren van en met elkaar’

24 Lunch tussenschoolse opvang kan én moet gezonder

26 E-learning als voordelig alternatief voor scholing leekrachten

32 Professionalisering van leerkrachten

37 Column Erno Mijland: ‘Higher Level’

38 BS De Spits vindingrijk en ondernemend

42 Veel beter leren rekenen. Kan dat?

46 Maak van uw school een sterk merk!

50 Nieuwe praktijkgids bomvol ideeën om onderwijs te verrijken

53 NOT 2015: “Test je superkracht!”

55 NOT 2015: “Tablet als breekijzer in het onderwijs”

58 NOT 2015: “Leraren met Lef wil de leraar weer aan het roer zien”

60 John Hattie maakt leren zichtbaar
Wat heeft de meeste impact in het onderwijs?

62 Investeren in leraren verhoogt onderwijskwaliteit

64 Cadenza XL, route excellente school: ‘Ga voor de 9’

68 Het belang van tevredenheidsonderzoek onder ouders: klantgerichtheid en oudertevredenheid

72 Basisschool leerlingen proeven aan programmeren:
Leren programmeren? Not for Nerds!

74 Vanzelfsprekend en vertrouwd tweetalig basisonderwijs

79 Column Herman Langhorst: ‘Missie en visie doen ertoe’

80 Superdiversiteit: kansen voor onderwijs op maar voor iedereen

83 Column Eleonoor van Gerven: Niet goed genoeg

84 Bewegen in en rondom de school

87 Boekrecensie: Leren zichtbaar maken

88 Het schoolprofiel Werk aan een toekomstbeeld voor uw school

90 PO Boeken