269 Een pedagogisch perspectief: Inleiding op het themanummer
Jan Masschelein en Wouter Pols
279 De vraag naar het subject: Een interview met Philippe Meirieu over de pedagogiek
Wouter Pols en Simon Verwer
291 De Cultuurhistorische Onderwijspedagogiek als narratief: Een reflectie op 50 jaar theorie-gestuurde praktijkvernieuwing in het onderwijs
Chiel van der veen en Bert van Oers
311 ‘Ik heb spontaan gereageerd en gedaan wat ik dacht dat goed was.’ : Pedagogische ervaringen van leraren in het middelbaar beroepsonderwijs
Wouter Pols
331 De pedagogische relatie als initiatie: spreken tot kinderen als ‘werelds’ gebaar
Stefan Ramaekers
349 Het failliet van onderwijs op maat: naar pedagogische werkplekken
Jan Masschelein en Maarten Simons
367 De betekenis van educatie: De bijdrage aan menselijk floreren in een diverse samenleving
Doret de Ruyter
381 Boekbesprekingen
Siebren Miedema, Raf Vanderstraeten en Wouter Pols