Pedagogiek — Jrg. 35 (september 2015) nr. 2

Redactioneel

107 De sociale context van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender-jongeren in Nederland
Laura Braams, Henny Bos

Onderzoek

110 Ervaren stigmatisering onder transgenderjongeren in Nederland
Sophie Thio, Universiteit van Amsterdam Bos, Thomas Wormgoor, Ruth Kaufmann

128 Communicatie met ouders en vrienden als buffer tegen symptomen van angst en depressie voor same-sex attracted jongeren
Tessa Kaufman, Laura Baams, Henny Bos

146 Seksuele communicatie en aan seksualiteit gerelateerd internetgebruik onder homo- en biseksuele jongeren
Hanneke de Graaf, Koenraad Verney

167 De moeite waard? Acceptatie van seksuele diversiteit op school en de zelfwaardering van lesbische, homoseksuele en biseksuele jongeren
Diana van Bergen, Tali Spiegel

182 Evaluatie van de pilot Sociale veiligheid LHBT-jongeren op school
Freek Bucx, Charlotte Jalvingh, Femke van der Sman- de Beer

193 Schoolklimaat en psychische gezondheid bij seksuele minderheidsjongeren: Een studie onder Nederlandse jonge adolescenten
Lorraine van de Poppe, Henny Bos, Kate Collier, Marijke Metselaar, Theo Sandfort

208 Rainbow warriors: Waarom leerlingen actief zijn in Gay-Straight Alliances
Suzan Enzerink, Monique Volman, Henny Bos

Forum

227 Thuisloze LHBT’s: een onzichtbare en dubbele risiscogroep. Pleidooi voor onderzoek naar thuisloze lesbische, homo-, bi en transgenderjongeren
Hanneke Felten, Maurits Boote, Michelle Emmen