2 Redactioneel
3 De stille rekenrevolutie
A. Treffers
12 Agenda
13 De betekenis van de kerndoelen voor de vernieuwing van het reken-wiskundeonderwijs
H.J. van Die
23 Vakdidactische nascholing: droom en werkelijkheid
E.W.A. de Moor
28 In memoriam Dik Oort
G. Blaauw
30 Van rekenkunde naar rekenkunst
B. Krol
34 Wiskobas – een start met gevolgen
J. van den Brink
41 Ontwikkeling en onderzoek volgens het IOWO en daarna
J. ter Heege
51 Panama Praktijktip nummer 119
R. Keijzer & C. Verschure
55 Het FOCUS-project: OpbrengstGericht Werken op basis van prestatie-feedback
A. Visscher, M. Peters & L. Staman
61 Evi en de rekentafel – een overwinning op een rekenachterstand
D. van der Straaten & L. Moerlands
70 NVORWO Nieuws
J. Vedder
72 Mededelingen