Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk — Jrg. 53 (juli/augustus 2014) nr. 7-8

295 Volgspot: Passend onderwijs en de stem van leerlingen
Anke de Boer

296 Naar een taxonomie van zorg voor jeugd. Resultaten van een empirische ontwikkelprocedure
Els Evenboer, Erik Knorth, Anne-Marie Huyghen, Jolanda Tuinstra, & Menno Reijneveld

308 Je kunt meer dan je denkt! Positieve kenmerken van mensen met een licht verstandelijke beperking
Jelle Drost & Ype Brada

317 De relatie tussen attitudes van leerlingen en de acceptatie en afwijzing van klasgenoten met ADHD en ASS in het regulier voortgezet onderwijs
Anke de Boer & Sip Jan Pijl

326 Metacognitieve strategieƫn van zwak begrijpende lezers
Kees van den Bos, Mariƫtte Hingstman, & Marleen van de Kuit

339 Het interventieprogramma Contact. Bevorderen van harmonieuze interacties bij kinderen met doofblindheid
Marleen J. Jansen

354 Motorische activering van personen met (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen: een teamsport
Annette A.J. van der Putten, Suzanne Houwen, & Carla Vlaskamp

368 Ontwikkeling en leren van jonge kinderen: variabiliteit in ontwikkeling vanuit orthopedagogisch perspectief
Ineke Oenema-Mostert

377 Het belang van de auditieve omgeving bij personen met visuele en verstandelijke beperkingen
Kirsten A. van den Bosch, Carla Vlaskamp, Wied A.J.J.M. Ruijssenaars, & Tjeerd C. Andringa

387 P-Congres: Duurzaamheid in de zorg