De Nieuwe Meso — Jrg. 1 (december 2014) nr. 4

THEMA ‘LEIDERSCHAP’ 

Focus op…

  1. Introductie : Leiderschap zonder control. Thijs Homans radicaal-interactionisme en de schoolleiderspraktijk van alledag, Klaas Pit, Gerritjan van Luin en Pieter Leenheer
  2. Het ene verhaal is het andere niet. Inleiding op het gedachtegoed van Thijs Homan, Gerritjan van Luin, Pieter Leenheer en Klaas Pit
  3. Een organisatie is geen spreeuwenwolk. Over Homans Et-ceteraprincipe en de dagelijkse schoolleiderspraktijk, Pieter Leenheer, Gerritjan van Luin en Klaas Pit
  4. Interactieperspectief op leiderschap, Thijs Homan
  5. Het (on)bewuste leiderschapsverhaal, Robert Mentink
  6. Wees een middel zonder doel!, René ten Bos
  7. Aarzelen voor leiders. In gesprek met Peter van Hekke over de haalbaarheid van heldhaftig aarzelen, Pieter Leenheer

De Nieuwe Meso

  • De beloften van ICT voor het onderwijs, Sietske Waslander
  • Het leerpotentieel van grenzen, Ton Bruining
  • Profilering en innovatie in het onderwijs, Frans de Vijlder
  • Kwaliteitszorg op zijn Nederlands, Gilbert Deketelaere
  • Ecologie
  • Het zit het met uw…
  • Je bent jong en je wordt schoolleider
  • Onderzoek
  • Internationaal
  • Boeken