Montessori Magazine — Jrg. 29 (mei 2006) Nr. 4

Thema: DE SCHOOL EN OUDERS

1 Van de redactie

3 Hoe organiseer je dat ouders partners worden?
THEMA
Tjeerd Mijnster
Hoe kun je als school ervoor zorgen dat ouders met al die verschillende (schoolkeuze)motieven partners van de school worden?

5 Een school met betrokken ouders
THEMA
Liesbeth Schneiders

7 ‘Het vertrouwen in het kind verdwijnt soms een beetje’
THEMA
Michael Rubinstein
Manja Stoovelaar over ouders en de school

8 Ouders volgen lessen op het MCO
THEMA
Ati-Smit Kruidenberg

10 Studiedag montessori rekenwiskundeonderwijs
Jur Groot, Peter ter Burg en Trudy Kloos

11 Vervolg voorlichtingsdagen rekenwiskundeonderwijs
Joyce Kruys

12 Wat je altijd al had willen weten over de Romeinen
Esther Pelgrom en Sylvia Nikijuluw


15 Van het NMV-Bestuur
Verenigingsnieuws
– Van de sectie basisonderwijs
– Mededelingen
– Nationale Montessori Conferentie woensdag 1 november 2006

– Agenda


16 Toespraak bij de begrafenis van Thea van Diemen-Berkhout
VAN DE VOORZITTER
Ineke Roorda

18 Een montessorischool om trots op te zijn
Thea van Diemen-Berkhout en Annemarie Moorman
De Montessori Tagesschule in Brugg

20 Montessori kinderopvang in Arnhem
Rinald Kloppenberg en Susan Veenvliet


23 Grotere klassen als nieuw concept
Michael Rubinstein


24 Activerende didactiek … Wo kann ich kotzen?
COLUMN
Hugo Dirksmeier


25 Studiedag ‘De opbrengst dat ben ik, verworvenheden in kaart’
Bas Moll


26 The learning brain
Rob Crama


28 Beschuit met muisjes
B@s

28 Colofon