Montessori Magazine — Jrg. 38 (februari 2015) nr. 2

Deze aflevering is als PDF beschikbaar

THEMA: ICT – VAN LEERFABRIEK NAAR INSPIRERENDE LEEROMGEVING

02 Column: Kennismaken in 2015
Floor Vermeulen

03 Homo Zappiens en ‘competente rebellen’
Paula Leideritz

06 Moderne media en het jonge kind: een gevalletje adaptatie
Erica Dirven en Joke Werver

09 Piazza Montessori: ‘Kinderen goed toerusten op toekomst met machines’
Bertiene Janssen- van der Zande

10 ‘Onderwijs voor de nieuwe tijd hedendaagse vorm van montessorionderwijs’

11 Vijf vragen aan Hans Theeboom over O4NT – O4NT beloften aan het kind

12 ‘Eerst de apps, dan de materialen’

13 column: Mijn knappe digimaatjes
Femke Cools

14 ‘Kinderen die schrijven, leren beter’

15 Apps kunnen intensieve ervaring met materialen niet vervangen
Fred Kelpin

15 Rekenspecialisten helpen leerlingen
Maarten Stuifbergen

16 De Kwestie: ICT, zorg of zegen?

18 Werkopdrachten NMV-bestuur aan Montessori Kenniscentrum
Martine Lammerts

19 Werkgroep Taal presenteert lesideeën beginnende en gevorderde geletterdheid
Debbie van der Burgh

20 Werken met het mkvs en de zorgmodule van EDUscope
Monika Niehot

21 Parel : Doe maar
Mike Louwman

22 ICT in de Wolken broedplaats voor Amsterdams ICT-talent
Hakan Akkas en Bob Molier

23 Piazza: Erdkinderheim
Fred Kelpin

24 Hildi Glastra van Loon nieuw redactielid Montessori Magazine