Kind en adolescent — Jrg. 40 (februari 2019) nr. 1

Risicofactoren voor verwaarlozing: een meta-analyse
Tim M. Mulder, Kimberly C. Kuiper,  Claudia E. van der Put, Geert-Jan J. M. Stams, Mark Assink

Variatie in de vroege trajecten van autismesymptomen
Janne C. Visser , Nanda N. J. Rommelse , Martijn Lappenschaar , Iris J. Servatius-Oosterling , Corina U. Greven , Jan K. Buitelaar 

Leerkrachtgedrag en de kwaliteit van sociale relaties in de klas: de leerkracht als sociale referent voor de sociale status van de leerling
Marloes M. H. G. Hendrickx, Tim Mainhard, Sophie Oudman,  Antonius H. N. Cillessen, Mieke Brekelmans

De ene dag is de andere niet: een dynamische kijk op autonomieondersteunend opvoeden
 Jolene Van der Kaap-Deeder,  Elien Mabbe,  Lisa Dieleman, Katrijn Brenning,  Maarten Vansteenkiste,  Bart Soenens

Opmerkelijk |De paradox van de fijne school
Tessa M. L. Kaufman,  Gijs Huitsing

Opmerkelijk | Hoe effectief zijn ouderschapsplannen en bemiddeling bij scheiding?
Anne-Rigt Poortman