Kind en adolescent — Jrg. 38 (september 2017) nr. 3

Over het ongedaan maken van een psychiatrische diagnose
Drs. Henk Jan Kolthof, Drs. Anouck Staff, Drs. Fraukje van der Heijden, Drs. Merel Beemsterboer, Drs. Mirjam Hinfelaar

De onderlinge samenhang tussen leerkracht-leerlingrelaties, peerstatus, en gedragsmatige betrokkenheid|
MSc Maaike C. Engels, Prof. Hilde Colpin, Prof. Karla Van Leeuwen, Prof. Patricia Bijttebier, Prof. Wim Van Den Noortgate, Prof. Stephan Claes, Prof. Luc Goossens, Prof. Karine Verschueren

Een terugblik op dertig jaar kinder- en jeugdpsychiatrie
Prof. dr. Frank C. Verhulst

Mis(ver)standen rondom dyslexie
Prof. dr. Peter F. de Jong

To screen or not to screen: onterechte kritiek op instrumenten voor screening van kindermishandeling
Dr. Claudia van der Put, Dr. Mark Assink, Msc Annemiek Vial, Prof. dr. Geert Jan Stams

Boeken 

IJzendoorn, M. H. van, & Rosmalen, L. van (red.) (2016). Pedagogiek in beeld. Een inleiding in de pedagogische studie van opvoeding, onderwijs en hulpverlening
Houten: Bohn Stafleu van Loghum. ISBN 978 90 368 0615 2, 437 p., € 49,99
Prof. dr. Karla G. Van Leeuwen

Verschueren, K., & Koomen, H. (Red.) (2016). Handboek Diagnostiek in de leerlingenbegeleiding: kind en context
Antwerpen, Garant, ISBN 9789044134438, 385 pag., € 34,90
Lies Verlinde