Gifted@248 – herfst 2017

02 Te slim om kuddedier te zijn
Leonieke Boogaard

06 ‘Jij stelt veel te moeilijke vragen!’: in een denkknoop door te filosoferen over ‘ontelbaar’
Fabien van der Ham

09 Column Tessa Kieboom

10 Betekenisvol werken aan vaardigheden: verrijkend onderwijs, ook voor begaafde leerlingen
Desirée Houkema, Yvonne Janssen en Nora Steenbergen-Penterman

14 Letterlijke en figuurlijke shit
Hadassa Voet

16 Levenshouding als basis voor leren: vallen en weer opstaan voor hoogbegaafde kinderen
Heleen Jordens

20 Boekenrecensies

21 Gifted kids

28 Een hype die nooit voorbijgaat
Leonieke Boogaard

32 Hoogbegaafd meisje speelt hoogbegaafd meisje: Kris (8) heeft rol in nieuwe tv-serie
Erienne van der Veen

34 Ken jij jouw kracht?
Jack Provily

37 Column Rineke Derksen

38 (Mis)diagnoses bij dubbel bijzondere kinderen : we moeten afzien van het denken in etiketten
Agnes Burger-Veltmeijer

42 Ervaringen met de School of Understanding – deel 4: talentbegeleiding bij leerlingen, personeel én stagiairs
Erienne van der Veen

46 Uitzonderlijk begaafde kinderen: een vergeten doelgroep in Nederland? Interview met Sue Jackson
Renata Hamsikova