Examens — Jrg. 15 (november 2018) nr. 4

Artikelen

Educational data forensics
Sebastiaan de Klerk, Sanette van Noord, Christiaan van Ommering, Kirsten Vegt, Anouk Mulder en Kees Boonman

Formatief toetsen in de lerarenopleiding
Gerdineke van Silfhout, Kim Schildkamp, Judith Gulikers en Liesbeth Baartman

Uitgelicht: de functieprofielen en het register van de Nederlandse Vereniging voor Examens
Irene Biemond en Ashra Sugito

Interview met …

Rubrieken

Redactioneel
Ad de Jongh

Terecht of niet …?
Ton Lamers

Gastcolumn: Toets in de geest van ‘toetsen’
Tamara van Schilt-Mol

Uit de praktijk: Toezichtvakantie? Een andere aanpak werkt beter
Annie Kempers

NVE-pagina
Corine de Meijer en Wesley van ‘t Hof

Gezien en gelezen: Examenverslag 2018
Ad de Jongh

Klopt dit wel?: Toetsvragen met constructiefouten zijn moeilijker en discrimineren minder dan toetsvragen zonder die constructiefouten
Silvester Draaijer

Literatuur & Agenda