Examens — Jrg. 15 (mei 2018) nr. 2

Een uitnodigend toetsbeleidskader
Petra Bulthuis en Lud Overkamp
Het artikel geeft aan welke acties een onderwijsinstituut door het gehele jaar moet nemen op het gebied van toetsing en examinering om kwaliteit van toetsing te realiseren.

Toets- en itemanalyse; naar een breder gebruikt
Inge Lauret en Harry Molkenboer
Het artikel gaat in gaat in op de analyse van toetsen en toetsitems ook met als doel de kwaliteit van de toetsen te verhogen.

De prijs voor Examens 2017 toegekend aan D-PAC
Ad de Jongh

Coachhond bij het afleggen van Examens
Liesbeth Kieboom
Een gecertificeerde coachhond ondersteunt het algemeen welzijn van examendeelnemers vooral wanneer zij examenvrees hebben.

Uit de praktijk – De handen ineen om te leren van toetsen
Martijn Leenknecht

In gesprek met examenfunctionarissen – Paul van der Molen, normeringsdeskundige bij Cito
Ad de Jongh
Na afname van de examens volgt het proces van normeren.

Redactioneel
Terecht of niet….?
Gastcolumn
Klopt het
NVE
Gezien en gelezen
Literatuur en Agenda