Examens — Jrg. 16 (februari 2019) nr. 1

Artikelen

Examinering van het toepassen van kennis van stroomkringschema’s via practicum, papier of computer: wat is het effect van de afnamemodus
Marieke de Back, Romy Noordhof en Hans Kuhlemeier

Educational data forensics
Sebastiaan de Klerk, Sanette van Noord, Christiaan van Ommering, Kirsten Vegt, Anouk Mulder en Kees Boonman

Toetsen analyseren. Moet dat persé?
Chantal de Koster

Samenvatting proefschrift Wilma Kippers: Teachers’ views on the use of assessment for learning and data-based decision making in classroom practice (2018)

Rubrieken

Redactioneel
Desirée Joosten-ten Brinke

Terecht of niet …?: Een broek met een strakke pijp en een ruime pijp …
Ton Lamers

Gastcolumn: Werken aan toetsbekwaamheid, is werken aan kwalitatief (nog) beter onderwijs Tamara van Schilt-Mol

Uit de praktijk: Het nieuwe toetslandschap
Veronica Bruijns

NVE-pagina
Corine de Meijer en Wesley van ‘t Hof

Gezien en gelezen: Handboek in 5 stappen naar een itembank
Klopt dit wel?: Bij een toets met open vragen krijgt de kandidaat niets cadeau

Literatuur & Agenda
Ad de Jongh