COS — Jrg. 36 (maart 2019) nr. 7

02 Eerste hulp bij devicekeuze

03 Pubquiz in de klas

04 Bewust gamen met de vijf S-en
We weten dat jongeren vaak liever gamen dan dat ze huiswerk maken. Maar weet je ook dat deze twee werelden heel goed samen kunnen gaan? Binnen de module Social Master van het lesprogramma Online Masters gaat esporter Koen Schobbers de dialoog aan over de valkuilen van gamen maar laat hij ook zien hoe gamen een positief effect kan hebben op bijvoorbeeld de leerprestaties, mits je dit bewust doet aan de hand van vijf S-en. Slaap, school, sport, sociaal en spel. Zonder twijfel houd jij jouw leerlingen helemaal bij de les met deze module.

05 De natuur in met Botanicula

06 Bits & Bites: Gadgets
Grappige, nuttige of slimme snufjes die op het bureau van COS belanden.

07 Valerie Unplugged
Valerie Reiter traint programmeren zonder computer

08 Educatieve apps

09 Hack in the Class