COS — Jrg. 34 (maart 2017) nr. 7

04 Bits & Bites
Grappige, nuttige of slimme snufjes

06 Augmented reality
Maakt leren visueel

08 D&I op vernieuwde vmbo
Het onderwijs van de 21e eeuw is hier volop aanwezig

10 Onderzoek naar serious games
Wat zijn de succesfactoren?

12 Game on met Gamestad
‘Schep een wereld waar het kind in wil verblijven’

14 Levend programmeren
‘De juf als robot over het schoolplein!’

16 Kinderen en terreur op social media
Kun je hier als school iets mee?

18 Lesidee voortgezet onderwijs
Kijk je slim!

20 How to… werken met Shotcut
Een alternatief voor Movie Maker

22 Mindmingle’s Sander van Dorsten:
‘Programmeren is een creatieve manier om jezelf te uiten’

24 Wartime Stories
Verhalen uit de Tweede Wereldoorlog aan de hand van een game, origineel filmmateriaal en historische bronnen verteld.

26 Dig-I-Dee
Inspiratie voor op het digibord

27 Sn@ppen!
Handige, educatieve apps gespot