COS — Jrg. 16 (oktober 2004) Nr. 8

4 Elo’s, oversold and underused?
REDACTIONEEL
Jan Lepeltak


4 BITS & BYTES


5 AGENDA


6 Elo: leskist of ontdekdoos?
John Bronkhorst
Sommige elo’s zijn geschikt voor traditioneel onderwijs, andere elo’s faciliteren constructief leren (elo: elektronische leeromgeving).


9 De docent blijft belangrijk
COS PRAKTIJK
RenŽ Franquinet
Docenten en leerlingen van het Merletcollege in Cuijk zijn tevreden over de digitale leeromgeving TeleTOP.


10 Obs Rosa Boekdrukker gebruikt speciale website als leeromgeving voor taalonderwijs
COS PRAKTIJK
Ciska Eskes
Leerlingen op obs Rosa Boekdrukker in Amsterdam maken werkstukken met Site@School .


12 Combinatie van leerstof, communicatie en organisatie bij elo’s centraal
RenŽ Franquinet
Waar moet je op letten bij het kiezen van een elo?


14 Dr. Landmanschool in Helvoirt
OP LOCATIE


15 ‘ff thuis kijken wat voor cijfer ik heb!’
COS PRAKTIJK
Tessa van Zadelhoff
Class Server biedt De Oostwijzer in Zoetermeer een mogelijkheid om ICT te integreren in het dagelijkse onderwijs.


16 Lesgeven wordt anders met N@tschool
COS PRAKTIJK
Frits van Kouwenhove
De invoering van een elo wordt op het Eindhovense Christiaan Huygens College ervaren als een weerbarstig, maar waardevol proces.


18 COS ACTUEEL


19 COS Awards 2004
Het Hofstad Lyceum uit Den Haag is uitgeroepen tot Computerschool van het Jaar.


20 Mijn cfi.nl maakt het scholen makkelijker
JosŽ van Vonderen, Cfi
Vo-scholen krijgen via de nieuwe site van Cfi alle bekostigingsinformatie die voor hen belangrijk is.


22 Mr President
COS LESIDEE


24 Evaluaties
MONITOR
Remweg 10+ / CD-remmetje


26 Evaluaties
MONITOR
IT M@TTERS


28 NETWERKEN


29 Elektronische leeromgevingen (elo’s)
COLUMN
Haye


30 Ed-media 2004: hot, hotter, hottest
Jan Lepeltak
COS signaleerde ICT-trends op de in Lugano gehouden internationale conferentie.


31 TIPS & TRUCS