COS — Jrg. 16 (januari 2004) Nr. 1

4 COS vernieuwd
Redactioneel

6 Starre onderwijsorganisatie belemmert ICT-gebruik
Interview met ICT-pionier Jef Moonen over twintig jaar ICT in het onderwijs.

8 Digitale dossiers, hoe ver moet je gaan?
Welke methode is geschikt voor het in kaart brengen van de ontwikkeling van kinderen? Dita Breebaart (Citogroep) en Dick Memelink (Seminarium voor Orthopedagogiek) denken daar heel verschillend over.

9 OBS ’t Vrieske Honk Computerschool van het Jaar
Uitreiking van de COS Awards en GrassRoots-prijzen 2003.

10 Van didactiek en de dingen die niet voorbijgaan
De mate waarin de visie op leren in verband staat met de didactiek, bepaalt hoe succesvol scholen zijn in het integreren van ICT.

14 Juf, mag ik nou op de computer?
Praktische tips voor het organiseren van computergebruik in de klas.

*20 – 29 SCHOOL & COMPUTER-KATERN

20 Didactiek en ICT Congressen

25 ICT en samenwerkend leren

28 De kracht van samenwerking

32 Kennisnet in de volgende fase

Kennisnet introduceert een stappenplan dat het leerlingen beter mogelijk moet maken om zelfstandig, op eigen niveau en in eigen tempo zelfstandig te werken.

35 Monitor

Evaluaties, Netwerken en Jos EIbersen.

EN VERDER:

4 Bits & Bytes
16 Agenda
31 COS Actueel
43 COS Les-idee
45 Tips & Trucs
47 Op locatie