COS — Jrg. 16 (februari 2004) Nr. 2

COS AWARDS-SPECIAL

6 Achter de computer of voor de klas
Lossen leerlingen zelf het lerarentekort op, of biedt ICT mogelijkheden?

8
Kinderen moeten techniek belŽven
Jan Douwe Kroeske vindt dat kinderen niet passief moeten consumeren.

10 COS Awards 2003
Impressie van de feestelijke uitreiking in Nemo op 11 december.

12 ’t Vrieske Honk, Computerschool 2003
Op de Computerschool van het Jaar is ICT niets bijzonders.

22 Holland College experimenteert met nieuwe onderwijsvormen
Met de Young ICT Managementcursus trainen vmbo-leerlingen in het leergebied mens en maatschappij hun ICT-vaardigheden.

26 Prijzen voor de beste GrassRoots-projecten
Succesvolle projecten die ICT in de onderwijspraktijk integreren zijn beloond.

27 Monitor
Evaluaties, Netwerken en Haye.

34 WebQuest: educatief zoeken op internet
ICT-inspirator John Demmers verzamelt webkwesties voor het onderwijs.

36 ICT en science: natuurlijk!
ICT-toepassingen binnen de exacte en natuurwetenschappelijke vakken vormen het thema van de COS Awards 2004.

38 Scholen kunnen talent met ICT beter benutten
Interview met onderwijskundige Henk Lamers die de overstap maakte naar Microsoft.

EN VERDER:

4 Redactioneel

4 Bits & Bytes

7 Agenda

15 Tips & Trucs

18 Op locatie

21 COS Lesidee

25 COS Actueel