BBMP — (2010) nr. 3

8 Wie het weet, mag het zeggen
Kinderopvang kenmerkt zich door een ‘redelijke marktdynamiek’, zegt de NMa. De klagers over oneerlijke conurrentie in de kinderopvang zullen niet tevreden zijn met deze conclusie.
Aart Verschuur


14 Een brede visie op ontwikkeling
De tegenstelling spelen-leren is een schijntegenstelling. De vraag is: wat leren kinderen op jonge leeftijd en op welke manier? En willen we dan wel of niet iets met we? En zo niet, wat willen we dan wel?
JosŽ Reijntjens


18 School en bso, waar een wil is…
Ongehoorzaam zijn, de randen van de regels opzoeken. Het zijn geen alledaagse recepten en voor Nederlandse polderaars klinken ze best onwennig
Wilma Schepers


23 Op een fundament van visie
De nieuwe scholen worden geens cholen, ook geen brede scholen maar Centra voor Onderwijs en Ontmoeting: COO. Zo hebben ze dat in Baarn begrepen.
Addie Roetman


34 Een warme professional
Wat verwachten we van een pedagogisch medewerker die met (jonge) kinderen werkt? Moeten zij de methodieken, de tips en trucs van een doorgewinterde leidster/juf? Of willen we in de eerste plaats een warme professional?
Jan Peeters


4 Kinderopvang Kort > Wat u moet weten over kinderopvang


7 Column JosŽ Reijntjes > Opvoeden of niet opvoeden, is dat de vraag…?


13 Vanaf de zijlijn > Een gewone talige omgeving


27 Column Ed Buitenhek > Van P naar G en van noordwest naar noordoost in de kinderopvang…


28 Gelezen > Marianna van Duuren: Kleur bekennen


31 Yvette Vervoort > Utrecht: Dubbel gebruik van klaslokalen


32 bdKO > Klanten praten over u op Hyves, luistert u?


38 Gastcolumn > Een verknipte brancheorganisatie